آزار دانش آموزان بهائي در مدارس بي وقفه ادامه دارد.

آزار دانش آموزان بهائي در مدارس بي وقفه ادامه دارد

من...16 ساله . دانش آموز سال سوم دبیرستان دخترانه در رشته ی تجربی هستم. روز پنجشنبه در حالیکه مجبور بودیم 2 ساعت بیشتر از معمول در مدرسه بمانیم و در کلاس فوق العاده ی عربی شرکت کنیم. معلم عربی که برای اولین بار بود به کلاس ما می آمد،وارد کلاس شد. بدون هیچ مقدمه ای شروع به توهین به اعتقادات بهایی کرد و دانش آموزان را تحریک نمود که اجازه ندهند هیچ بهایی پیشرفت کند . و مرتب هشدار می داد که اگر ما تلاش نکنیم بهایی ها می توانند به مدارج بالا برسند. یکی از دانش آموزان پرسید؟ «چرا بهائیان را اذیت می کنند و اجازه ی تحصیل در دانشگاه را به آنان نمی دهند؟» معلم در ادامه فقط اهانت می کرد

 

و نسبت های نا روا به بهائیان می داد او سعی داشت ما را افرادی ناشایست و بی بند و بار جلوه دهد، به مظاهر مقدسه ی دیانت بهایی و آثار آن ها توهین می کردو... من نیز سعی نمودم در نهایت ادب رفع سوءتفاهم کنم و از اعتقاداتم دفاع کردم. وقتی وضع را به این شکل دید صحبت را نا تمام گذارد و شروع به تدریس کرد. اما طاقت نیاورد و دوباره اهانت ها و تهمت هایش را از سر گرفت.
چند روز بعد در روز دوشنبه مدیر مدرسه مرا به دفتر خواست و مرا به جهت دفاع از اعتقاداتم توبیخ کرد و سعی کرد با تهدید از من تعهد بگیرد که دیگر از دینم دفاع نکنم و من نیز در پاسخ به او گفتم من تنها رفع سوءتفاهم کرده ام و در باره ی اعتقادات خودم توضیح داده ام. مدیر به من گفت موضوع را به اداره گزارش می دهد .... حال منتظر نتیجه هستم ، نمی دانم تهدید مدیر مدرسه چه قدر موثر باشد .آیا می توانم امسال درسم را تمام کنم و یا اینکه از مدرسه اخراج خواهم شد و از حق تحصیل محروم ؟
با سپاس از اين دختر گل و با شهامت
ورقا