وضعیت مدارس در روستاها

 مطالعه يك گزارش

                               وضعیت مدارس در روستاها

نمی دانم تا بحال به روستاهای محروم سفر کرده اید یا نه ؟ اما در بازدیدی که چند روز پیش با نماینده محترم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بجنورد از روستاها داشتم صحنه هایی غم انگیز مشاهده کردم .

روستاهای خراسان شمالی با داشتن دانش آموزان مستعد در زمینه های علمی و پژوهشی فاقد حتی امکانات اولیه جهت تحصیل هستند .

وقتی با مدیر مدرسه روستای بک پولاد در منطقه راز و جرگلان (یکی از شهرهای خراسان شمالی ) صحبت میکردم گفت : سال پیش دختری از این روستا مقام اول المپیاد آورده ولی چون در این روستا بیش تر از سوم راهنمایی کلاسی نیست از ادامه تحصیل بازمانده و بدلیل اینکه دختر است خانواده اش اجازه نمی دهند که به تنهایی در شهر ادامه تحصیل دهد .

هر چه از وضعیت این مدارس بگویم کم است . برای مثال آب آشامیدنی در مدرسه نیست و آبهای مصرفی هر ۲ هفته یکبار در منبعی نگه میدارند که باعث شده دانش آموزان به مریضی های پی در پی ای دچار شوند . مدرسه برق ندارد و دانش آموزان چشمهایشان ضعیف شده . حتی جالب است بدانید که کتاب ، دفتر ، قلم و بعضی ها حتی لباس و .... که از لوازم اولیه برای یادگیری علم و دانش است محرومند .


 

 

نمی دانم اما شاید دانش آموزان افغانستان و عراق و .... از دانش آموزان خودمان بیشتر حق دارند که برای آنها ایرانیان مدرسه و ........ می سازند و دانش آموزان ما در این وضعیت به سر میبرند .

سقف یکی از کلاسها ریخته بود . خدا رحم کرده که دانش آموزان در کلاس نبودند وگرنه معلوم نبود چه به سر این طفلان معصوم می آمد .

بشکه های نفت که برای روشن کردن بخاری های نفتی در مدارس این روستاها بود در سالن مدرسه نگه داری میشد که هر لحظه امکان آتش سوزی دارد و سوختن دانش آموزان در آتشی که .......

وقتی پرسیدم چرا در سالن نگه داری میشود مدیر مدرسه گفت اگر بیرون بگذاریم شبانه نفتها را می دزدند .

شاید باید اتفاقی نظیر انچه که چند سال پیش در یکی از روستاها افتد به وقوع بپیوندند تا مسئولین کاری انجام دهند .

در ادامه چند عکس از این کلاسها و مدارس را برای مشاهده شما عزیزان می گذارم.

به امید روزی که حداقل مشکلات آموزش و پرورش در این روستاها حل شود .

از دوستانی که این مطلب را خواندند خواهش می کنم اگر در نزدیکی آنها نیز چنین روستاهایی وجود دارند به ما ایمیل کنند تا منعکس کنیم.

کاظم شهریاری - رئیس جنبش دفاع از حقوق دانش آموزان

با سپاس از بلاگ

http://www.hsrweb.blogfa.com/
ورقا