برای ابراز همدردی با همکلاسی، همه سر خود را تراشیدند.

 اقدام این معلم و دانش آموزان اقدامی انسانی و تحسین بر انگیز است ورقا با  همه آنان همراه و همدل است و به وجود چنین هموطنانی افتخار می کند و آرزو مند است این دانش آموز عزیز سلامتی کامل خود را هر چه زود تر باز یابد.

محمد‌علی محمدیان، آموزگار دبستانی در غرب ایران که برای دلگرمی‌دادن به ماهان، یکی از دانش‌آموزان بیمار خود، موهای سرش را تراشیده است می‌گوید که "تمامی دانش‌آموزان کلاس نیز برای همدردی با ماهان سرشان را تراشیده‌اند."

  آقای محمدیان در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی گفت پس از آنکه وی موی سرش را تراشید، دانش‌آموزان کلاسش نیز می‌خواستند موهایشان را برای دلگرمی دادن به همکلاسی‌شان بتراشند. او افزود: "به دانش‌آموزانم گفتم هوا سرد است، موهایتان را نتراشید، فصل بهار که رسید همه موهایمان را می‌تراشیم، اما عجله داشتند. دیروز شنبه ۵ بهمن‌ماه که وارد کلاس شدم، دیدم برای همدردی با ماهان همه موهای سرشان را تراشیده‌اند."

آقای محمدیان زمانی که متوجه شد موهای سر این دانش‌آموزش بر اساس برخی از گزارشها "به خاطر عوارض ناشی از مصرف داروهای شیمیایی" ریخته است، موهای سر خود را تراشید تا به او روحیه بدهد.

در روزهای گذشته و با انتشار خبر اقدام این آموزگار، کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی، این آموزگار را تحسین کرده‌اند.

آقای محمدیان گفته است وقتی دیده که این دانش‌آموز به‌مرور کم‌توان و خجالتی شده و بعضی از همشاگردی‌هایش او را به خاطر سر بی‌مو مسخره می‌کنند، تصمیم گرفت، موهای خودش را بتراشد.

این آموزگار درباره این که چه شد ناگهان موهای سرش رفت، به بچه‌های کلاسش گفته است: "موهای سر من و ماهان در زمستان می‌رود و در بهار، هنگام رویش گل‌ها و شکوفه درختان، از نو رشد می‌کند."

این دبستان در همسایگی دریاچه زریوار مریوان در استان کردستان قرار دارد.

پدر ماهان که در مریوان مکانیک است، به این آموزگار گفته هرگز به فکر خودش نرسیده بود که برای روحیه‌دادن به پسرش، موهای سر خود را بزند.

با این کار، روحیه ماهان هشت‌ساله بازگشته است. اگرچه طبق گزارش‌ها هنوز وضعیت سلامتی این دانش‌آموز تغییری نکرده است و "جثه کوچکش روزبه‌روز نحیف‌تر می‌شود."

علت اصلی ریزش موی ماهان هشت ساله دانش آموز پایه دوم دبستان "شیخ شلتوک" در گزارش‌ها مبهم است.

در گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) گفته شده این دانش‌آموز، یک بیماری سرطانی دارد. اما در برخی از گزارشها از قول خانواده او نوشته شده که آنان در اینباره مطمئن نیستند.

ایرنا نوشته است که عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان، از طرف حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، از این آموزگار تقدیر کرده است.

آقای زاهدی گفته که به دستور آقای روحانی قرار است به وضعیت این دانش‌آموز در تهران رسیدگی شود.

براساس گزارش ایرنا این آموزگار به همراه ماهان به تهران سفر کرده تا با آزمایش‌های پزشکی معلوم شود که این دانش آموز دقیقا به چه بیماری مبتلا است.

گزارش شده است که قرار است نتیجه آزمایش‌ها برای بررسیهای بیشتر به آلمان فرستاده شود.

محمد علی محمدیان، آموزگار این کودک، ۴۵ ساله است و ۲۳ سال سابقه کار دارد.

http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2014/01/140127_nm_student_kurds_marivan_shave.shtml

و مصاحبه را در پایان این گزارش گوش کنید:

http://iranwire.com/fa/ostanwire/news/4325