پاسخ به شبهات

پاسخ به تهامات

نگاهی به سخنان آقای سید کاظم موسوی در مصاحبه با خبرنگار  تسنیم

جناب آقای سید کاظم موسوی محقق محترم، مصاحبه شما با خبرگزاری تسنیم را امروز، 13 ماه اوت 2014 برابر با 22 مرداد 1393 مطالعه کردم. چون امکان دارد عده ای ناآگاه به ادعاهای شما شک کنند و خدای نخواسته شما را به جعل، دروغ پردازی وتشویش اذهان عمومی  متهم کنند، لازم دیدم برای رفع هر گونه سئوتفاهمی از خوانندگان سئوالاتی رااز حضورتان جویاشوم  . جوابهای شما می تواند  کمک به رفع سوءتفاهمات به نماید  من سئوالات را از متن مصاحبه شما ودر گیومه گذاشته  ام امیدوارم که مرا و مشتاقان دیدن این اسناد را در انتظار نگذارید. اجر شما عندالله.

در پاسخ به سوء تفهّم حجت الاسلام روزبهانی

کنکاشی در متن سخنرانی حجت الاسلام روزبهانی

مدیر گروه انحرافی مرکز تخصصی کلام وادیان حوزه قم

که در برنامه (شب آسمانی) توسط خبر گزاری فارس

به تاریخ چهاردهم اردیبهشت 1393 منتشر شدهآقای روزبهانی معتقداست که:

 بهائیت فرقه است و من با اطمینان کامل می گویم بهائیت نسخه تجویز شده از سوی جهان استعمار برای سر زمین شیعی ایران است

شکستن یک تابوی فرهنگی

http://news.gooya.com/politics/archives/2014/05/179483.php

چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 

شکستن یک تابوی فرهنگی؟ ه - مهرپور

در سالهای پر آشوب بعد از شهریور۲۰ گروه های مختلف اسلامی مجدداً مجال تاخت و تاز و فعالیّت یافته بودند. این بنیادگرایان اسلامی با تمام امکانات بر علیه دگراندیشان مذهبی و سیاسی برخاسته بودند. روزنامه ها و مجلّات متعدّد و کتب و نشریات فراوان به چاپ رسانده و خصوصا بر علیه بهائیان (به اصطلاح خویش فرقۀ ضالّۀ مضلّه) ردّیه ها و مقالات مختلف نوشته و منتشر می ساختند و بدین وسیله عِرق تعصّب عامّه را برانگیخته و برای بهائیان مزاحمت ایجاد می کردند تا جائی که در چند شهر منجمله شاهرود دست به کشتار بهائیان بی آزار زدند و در کاشان یک پزشک مشهور- دکترسلیمان برجیس- را با ضربات چاقو به قتل رساندند.

پاسخ به تاریخنگاری دروغین در کتابهای درسی

 دانش آموزان عزیز در راستای پاسخ به دروغ پردازیهای کتابهای درسی، اکنون فرصت خوبی پیش آمده که ضمن پاسخ به روزنامه ی کیهان، که حمایت بی چون و چرای رده های بالای حکومت را داراست، و متأسفانه دورغ پردازی و تهمت زنی و تهدیداتش، علیه مردم شریف ایران، بدون اعتراض قوه قضائیه، دائماً در کار است، پاسخی روشن به مطالب آمده در کتابهای درسی هم  داده شود. در اینجا مقاله ی روشنگر جناب عرفان ثابتی را با هم میخوانیم.

تاریخنگاری دروغین در کتابهای درسی دانش آموزان و دانشگاهیان 1

دانش آموزان عزیز

همۀ افراد روشن ضمیر و معلمان فرهیخته می دانند که دروغگویی و تحریف تاریخ چه عواقب شومی برای یک ملت دارد. از قبل به نمونه هائی از آن اشاره شد. حال همان گونه که وعده داده بودم در این بخش مستقیما به پاسخگویی در مورد دروغ هایی می پردازد که در کتاب های درسی شما وارد شده است. جان و روان ما ,  از رنج هایی که شما دانش آموزان عزیز و معلمان پاک نهاد برای خواندن و شنیدن این متون خلاف واقعیت متحمل می شوید، مجروح است. چه می توان کرد؟ قلم در دست تاریخ پژوهان راستین و نویسندگان باتقوا نیست. 

نقدی بر کتاب آخر زمان ایرانی اثر عباس امانت

آخر زمان ایرانی :عباس امانت

مهدی خلجی

بررسی و نقد کتاب  

در تاریخ ایران، هیچ‌گاه موضوع آخر زمان، به ‌اندازۀ امروز به دل‌مشغولی و بحث عمومی بدل نشد، با آن‌که از دوران پیش از اسلام تا کنون، انتظار پایان جهان و ظهور مصلحِ عدالت‌گستر اشکال رنگارنگی از ادیان، مذاهب، فرق و حلقه‌های دینی – عرفانی و حتی عرفی را در ایران پدید آورده است.

از کجا معلوم که فرد مدعی امام زمان واقعی نباشد؟

محاکمه‌ی محاکمه‌ی باب

اکبر گنجی: اگر امام زمانی (امام دوازدهم) وجود داشته باشد که زمان ظهورش نامعلوم است، همیشه افرادی پیدا خواهند شد که خود را امام زمان بنامند. اصل مدعا راه را گشوده می‌سازد. از کجا معلوم که فرد مدعی امام زمان واقعی نباشد؟ به جای زندانی کردن امام زمان ها (کاری که جمهوری اسلامی می‌کند)، باید به آنها فرصت داد تا از ادعای خود به طور معقول دفاع کنند.

سال های مشروطه یا قال های مزروته؟!

Untitled 1

http://www.goftman-iran1.info/-othermenu-13/1349-2010-02-16-19-49-06

26/11/1388

تورج امینی

سال های مشروطه یا قال های مزروته؟!

زمانی که مسلمانان سنتگرا ، اعضای دو باره جان گرفته انجمن حجتیه ، ازلیان مسلمان نما ، توده ای های توبه کرده و روشنفکر نماهای ضد دین تمام همت خود را مصروف داشته اند که علیه جامعه بهایی قیام و اقدام نمایند و بهاییان را مورد هجوم بی امان مطبوعات و رسانه ها قرار دهند ، بهترین مجال برای کسانی فراهم می شود که هیچ نیستند ، اما می خواهند از این نمد برای خود کلاهی بسازند و به نان و نوایی برسند. بنابراین برای آقای محمد رضا وَرزی ( کارگردان سریال موهوم سال های مشروطه ) فعلا کاری خوشتر از این نیست که لیچاری بار بهاییان کند.

سریال "سالهای مشروطه" جعل آشکار تاریخ

Untitled 1

بهائيان از تصوير ارائه شده از آئين بهائى در يک مجموعۀ تازۀ تلويزيونى در شبكۀ وابسته به حكومت ايران آزرده اند

ژنو سرويس خبرى جامعۀ جهانى بهائى ٢٤ بهمن ١٣٨٨ (١٣فوريه ٢٠١٠)
نمايش چهره اى موهن از حضرت بهاء الله و حضرت باب، مؤسسين آئين بهائى، در يک مجموعۀ تازۀ تلويزيونى در ايران، جامعۀ بهائى را عميقاً متأثر كرده است. در اين برنامه ها تصويرى توهين آميز و تحقيركننده از بنيانگذاران آئين بهائى، كه مورد احترام بهائيان در سراسر جهان هستند، ارائه مى شود. درحالی که حکومت ایران در صحنه‌های بین‌المللی، خود از جمله فعالان و معترضین علیه توهین به مقدسات دینی است، تهیه و پخش اين مجموعه از طرف رسانه‌ای وابسته به...