مدارس دولتی تهران به حوزه علمیه 'وابسته می‌شود'

 مدارس دولتی تهران به حوزه علمیه 'وابسته می‌شود'(با شنیدن این خبر چه به ذهن شما مخاطب گرامی میرسد؟ اکنون باید از مسوؤلین پرسید بعد از گذشت سی سال حاکمیت بر حیات مردم ایران و بدست گرفتن منابع سر شار ملّی و در اختیار گرفتن ثروت های باد آورد بی پایان و استفاده از تمام ظرفیت های تبلیغاتی و رسانه ای و ارتباط جمعی و تکرار پی در پی و شبانه روزی آنچه را که خواسته اید و صرف حاصل عمر و نیروی انسانیِ میلیونها نفر از افراد ملت، از پیر و جوان! چه تغییر مطلوبی در فرهنگ مردم ایجاد کرده اید؟ چه سعادت و معنویات بیشتری بر حیات مردم به ارمغان آورده اید؟

میراث رفتار شما برای مردم ایران چه بوده است؟ آیا اکثریت غالب مردم ایران جایی برای شما در میان خانواده ی خود برای تربیت فرزندانشان در نظر گرفته اند، که حال قصد نفوذ بیشتر در فرزندانشان را دارید؟ آن هم با امضای تفاهم نامه هائی که خارج از حیطه تصمیم گیری پدران و مادران و خود آنان است؟ روحانیتی که نتواسته اعتماد و محبت مردم را  در این سی سال بخود جلب کند باید در جستجوی نحوه ی تقدیم میدان به نسلی باشد که با هزاران موانع، تنها فرصت دارنددر هنگام انتخابات ریاست جمهوری گوشه ای از ارداه و خواست خود را به مسؤولین تفهیم نمایند. آنهم اگر از تفسیر ها و تعبیر های یکسویه در امان بماند)

پیشتر امضای تفاهمنامه با حوزه علمیه برای کاهش بلایای طبیعی صورت گرفته بود که در آن از حوزه علمیه برای به کارگیری نقش معنویت در کاهش بلایای طبیعی استفاده میشود.

  http://peykeiran.com/Content.aspx?ID=24418

 

با هم گزارش زیر مرور میکنیم.

اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با "حوزه علمیه برادران استان تهران" تفاهم نامه‌ای را امضا کرده که بر اساس آن مدارس دولتی تحت پوشش این طرح به مدارس وابسته به حوزه علمیه تبدیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهران مجیدی نماینده ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اعلام این خبر گفت: "مدارس دولتی به مدرسه وابسته به حوزه علمیه تبدیل می‌شوند و مدیریت حوزه با استقرار روحانی ثابت در این مدارس مدیریت تربیتی مدارس را بر عهده خواهد داشت، محتوای برنامه‌ها طبق شیوه‌نامه فرهنگی و تربیتی تایید شده کارگروه و توسط مدیر مدرسه اجرا خواهد شد."

آقای مجیدی گفته براساس ظرفیت تعیین شده از سوی مدیریت حوزه، هر ساله مدارسی به این طرح افزوده می‌شوند.

نماینده ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش همچنین عنوان کرد که این حرکت "در چارچوب احکام دینی و مقررات نظام جمهوری اسلامی در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با محوریت و نشر اندیشه تبعیت از ولایت فقیه، رعایت شئون و نهادینه سازی و ضابطه‌مند کردن تمام فعالیت‌ها از جمله سیاست‌های مدنظر است."

این نخستین بار نیست که بحث واگذاری برخی از مدارس به حوزه علمیه مطرح می‌شود. پنج سال پیش نیز در وزارت آموزش و پرورش ستادی به نام "ستاد همکاری های وزارت آموزش و پرورش و حوزه علمیه" ایجاد شد و این ستاد طرح استقرار دائمی روحانیون در مدارس را تهیه کرد. پس از آن نیز طرح واگذاری مدارس به حوزه علمیه مطرح شد.

هدف از استقرار روحانی درمدارس "پاسخگویی به نیازهای فرهنگی دانش آموزان" عنوان شد و قرار بود در مرحله اول روحانیون در مدارس شبانه روزی، استعدادهای درخشان، استثنایی و مراکز تربیت معلم مستقر شوند.

در همان زمان اعلام شد که مدیریت ۴۲۰۰ مدرسه در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه به حوزه علمیه واگذار شده و سایت رسمی وزارت آموزش و پرورش تایید کرد واگذاری مدیریت تعدادی از مدارس کشور انجام شده و مجوز آن زیر نظر حوزه علمیه قم صادر شده است.

 

http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2013/12/131216_nm_school_religious.shtml