اخراج دانش آموز بهائی ازدبیرستان، بخاطر دفاع از اعتقاداتش

وقتی که سحر ثابتیان دانش آموز پایه دوم رشته ریاضی فیزیک در ساری، سر کلاس درس در مقابل اهانت های معلمش، با ادب و احترام از آرمان های دینی خود دفاع کرد، فردای آن روز او را از سر جلسه امتحان فرا خواندند و از دبیرستان اخراج کردند!

چندی پیش نیز، این مدعیان راه عدالت که فریاد دفاع از مظلومان جهانشان، گوش مردم دنیارا کر کرده است، با لودر و بولدوزر، خانه و کاشانه این خانواده را با پنجاه و یک خانه دیگر، با خاک یکسان میکنند. که هنوز پیگیری های حقوقی بدون فریادرسش. ادامه دارد.

پدر گرامی سحر، در اعتراض به این بی عدالتی آشکار نامه ای به ریاست آموزش و پرورش استان مازندران می نویسد که متن آن چنین است:

تاریخ: 15/08/89

حضور ریاست محترم اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران

بسمه تعالی

"لا ینهاکم الله عن الّذین لم یقاتلوکم فی الدّین و لم یخرجوکم من دیارکم ان تبروهم و تقسطوا الیهم انّ الله یحبّ المقسطین" (آیه ی 8، سوره ممتحنه)

ترجمه: خدا شما را از نیکی کردن و رعایت عدالت و دادگری و رفتار و گفتار بشردوستانه و مترقّی و انسانی در مورد کسانی که باشما در مورد دین و آیین درستتان به جنگ تجاوزکارانه دست نزنند و شما را از خانه و کاشانه و وطن و کشورتان بیرون نرانند، نهی نمی کند و باز نمی دارد؛ نه، بلکه شما را به نیکی و عدالت و بشردوستی و محبت به چنین مردمی سفارش می کند.

با احترام این جانب ولی سحر ثابتیان ایولی، دانش آموز دبیرستان الزهرا شهرستان ساری، پایه ی دوم رشته ریاضی فیزیک، در جهت احقاق حق تحصیل دخترم که از مصادیق بارز حقوق شهروندی بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی می باشد، مطالبی را عرض می کند.

در روز شنبه مورخ 8/8/89 ساعت درس "دین و زندگی" معلم مربوط نسبت به دین و عقاید مذهبی دخترم بی حرمتی کردند، دخترم با اجازه معلم و در نهایت ادب و احترام، فقط پاسخگوی سؤالات ایشان بوده و هیچ عملی خلاف قوانین مدرسه انجام نداده اند. فردای همان روز یعنی یکشنبه از سر جلسه امتحان درس "آمار" ایشان را به دفتر مدرسه احضار نمودند و طی یک تماس تلفنی با خانواده اظهار داشتند: "بیایید دخترتان را با پرونده ببرید، ایشان از مدرسه اخراجند."

امروز 15/8/89 هفتمین روزی است که دخترم از کلاس درس محروم می باشد. در طی این مدت به همراه خانواده هر روز به مدرسه و اداره آموزش و پرورش مراجعه می کردیم، ولی هنوز هیچ پاسخ روشنی به ما داده نشده است. طبق مواد 19، 23، 30 و 39 قانون اساسی کشوری، همه از حقوق مساوی برخوردارند و تفتیش عقاید ممنوع است و دولت موظف است امکانات آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و حتک حرمت و حیثیت ممنوع و موجب مجازات است. در صورتی که مدیر و معلم مدرسه نه تنها بر طبق قوانین فوق عمل نکرده اند، بلکه دخترم بدون هیچ حکم کتبی مبنی بر اخراج ایشان، ازادامه تحصیل در مدرسه محروم شده است.

بنا به اصل چهاردهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به حکم آیه 8 سوره ممتحنه، دولت جمهوری اسلامی ایران و مسلمانان موظفند، نسبت به افراد غیرمسلمان با اخلاق حسنه و قسط و عدل اسلامی عمل نمایند و حقوق انسانی آن ها را رعایت کنند. تقاضای عاجل از شما مقام محترم برای رفع مشکل مذکور را داریم، تا انشاءالله هر چه سریع تر دخترم بر سر کلاس درس مانند سایر دوستان و همکلاسی هایش حاضر شود.

با احترام

امضاء : حسین ثابتیان