پیام تسلیت ورقا به بازماندگان عزیز جان باختگان حادثه راهیان نور

 

 

سایت ورقا با قلبی آکنده از اندوه و تأسّف، جان باختن 26 دانش آموزان عزیز را درحادثه ی کاروان راهیان نور، به اعضای ارجمند خانواده ها به دانش آموزان و معلمین و به کلیه منسوبین گرامی تسلیت می گوید. ورقا عمیقا در این غم بزرگ با شما شریک و همراه است و آرزو مند است که خداوند بخشنده، آن نوجوانان نازنین را در آغوش محبت خود قرین الطاف بی پایان فرماید و بازماندگان را در این داغ جانکاه تسلی قلب و آرامش جان عنایت کند.

امیدواریم، مسؤولین و تصمیم گیرندگان با حذف درسها و اردوهای غیر ضروری و مراعات استانداردهای تحصیلی، از وارد آمدن صدمات و آسیبهای بیشتر به این مردم شریف، جلوگیری کنند و از همه این حوادث و موارد تلخ و تکراری، درس عبرت بیاموزند و در پیشگاه قانون و خانواده های عزیزِ این دانش آموزان، پاسخگو بوده و مسؤول اعمال و تصمیمات خود باشند. ورقا برای تسلی خاطر خانواده های محترم این جانباختگان یک مناجات و بخشی از یک نامه ی حضرت عبدالبهاء را تقدیم میدارد، امید است که موجب تسلی جان و وجدان گردد.

هوالله
ای خداوند مهربان،... جمیع را در دریای عفو و احسان غریق نما و به رفیق اعلی فائز کن. ای خداوند مهربان، توفیقی ده تا کلّ با وجود عدم استحقاق در سایه شجره احدیّتت راحت و آسایش یابند و در جهان باﻻ هر یک شمعی روشن و ستاره درخشنده گردند. پرده موهبت از رخسار، روشن و ساطع شود و آثار عفو و رحمت از جمیع جهات محیط و باهر. در باغ الهی راه ده و در حدیقه تقدیس منزل بخش. در انجمن یزدانیان حاضر کن و در محفل رحمانیان مأوی ده. از جام سرشارِ فوز به لقا، سرمست کن و در جشن ابدی از صهبای مشاهده جمال پر نشئه نما. تويی مقتدر و توانا و تويی بخشنده و مهربان. ع ع
                                                                                                     یاران پارسی، ص5-434
حضرت عبدالبهاء مي فرمايند:
ای طالب رضای الهی ، در این جهان فانی کسی را بقایی نه و نفْسی را ثباتِ حیاتی نیست. عنقریب ملوکِ ارض در بستر خاک بخُسبند و مملوک نیز نجات نیابد. کلّ در زیر این خیمة یک‌رنگ آیند؛ نه مستمند مانَد نه ارجمند؛ نه امیر مانَد نه فقیر؛ نه وزیر مانَد و نه اسیر. بینایان کور گردند و زندگان اسیر گور شوند. خوشا به حال کسی که رضای الهی جوید و راه هدایت پوید و اسرار حقیقت گوید تا نَفَسِ آخر که خاتمة مطاف است، فاتحة الطاف گردد ... 
                                                                                                   منتخبات مکاتیب2، ص127
کسانیکه مایل به دنبال کردن جزئیاتِ بیشتر این حادثه ی جانگداز و نحوه ی برخورد مسؤلین، با این رخداد غم افزا هستند، به آدرس سایت های مرتبطِ ذیل، مراجعه فرمایند: