آزارهای توجیه ناپذیر دانش آموزان بهائی وارد مرحله تازه ای شده است

 هرانا؛ چهار دانش آموز بهایی ساکن سمنان در محل تدریس بازداشت شدند

http://bahaiazadi.wordpress.com/page/2  (به همراه گزارش تکمیلی)

خبرگزاری هرانا – ماموران وزارت اطلاعات سمنان در یک اقدام بی‌سابقه چهار تن از دانش آموزان بهایی را بدون اطلاع خانواده‌های ایشان بازداشت کردند.

 

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماموران اعزامی با در اختیار داشتن تائیدیه از طرف اداره کل آموزش و پرورش شهر سمنان وارد دبیرستان‌های شهید بهشتی و امیرکبیر سمنان شده و چهار نفر از دانش آموزان بهایی این مدارس به نامهای: سینا فناییان، ارمین الله وردی، رامین امیری و یونس خانجانی را از کلاس درس خارج کرده و پس از بازداشت به ستاد خبری اداره اطلاعات منتقل کردند.

نوجوانان بهایی فوق الذکر در ستاد خبری چندین ساعت تحت بازجویی قرار می‌گیرند و از ایشان خواسته می‌شود هر چه اطلاعات در رابطه با اردشیر فناییان که ۲۴ روز قبل بازداشت شده می‌دانند را در اختیار بازجویان قراردهند.

هم چنین با تهدید و وعده و وعید از ایشان خواسته می‌شود که در بین بهاییان سمنان برای اداره اطلاعات جاسوسی کنند.

از طرف دیگر والدین این چهار دانش آموز بهایی بعد از ساعت ۲ بعدازظهر که فرزندانشان از مدرسه به منزل بازنگشتند به دلیل نگرانی از دیرآمدن فرزندانشان به مدرسه ایشان مراجعه می‌کنند که مدیر مدرسه پس از مدتی طفره رفتن از پاسخگویی بالاخره برای خانواده‌ها جریان بازداشت فرزندانشان را تعریف می‌کند.

قابل ذکر است چهار نوجوان بهایی مذکور پس از چند ساعت بازجویی آزاد می‌شوند.

http://hra-news.org/263/best/15091-1.html

گزارش تکمیلی از بازداشت چهار دانش آموز بهائی سمنان

در مورخ پانزدهم اسفندماه دو دانش آموز بهائی از دبیرستان شریعتی سمنان (سینا فنائیان و یونس خانجانی) و دو دانش آموز ازهنرستان امیر کبیر سمنان (رامین امیری و آرمین الله وردی) حدود ساعت ۹ صبح ، توسط مامورین اطلاعات (لباس شخصی) همراه با حکم قضائی که مدیر مدرسه هم قادر به مقاوت در مقابل آن نشد، از سر کلاس درس،به بیرون از کلاس خوانده و به ستاد خبری منتقل شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند.

طی اخبار رسیده، سوالات مشترکی که از تمامی این ۴ دانش آموز پرسیده شده، حول فعالیت و ارتباط آنها با اردشیر فنائیان بوده است و آیا اینکه کلاسی در خصوص فعالیت تبلیغی بهائی یا دوره های طرح روحی داشته اند یا خیر

لازم بذکر است که اردشیر فنائیان ۲۰ روز پیش توسط مامورین اطلاعات بازداشت و تاکنون هیچ گونه ملاقاتی با اعضای خانواده اش نداشته است.

پس از این مرحله از بازجویی ۴ دانش آموز بهائی را به اداره ی اطلاعات منتقل نموده و مجددا تحت بازجویی های جداگانه ای قرار میدهند.

سپس آنان را به دادگاه انقلاب سمنان انتقال داده و در حضور قاضی مربوطه بصورت تک به تک با اردشیر فنائیان روبرو نموده و در آنجا نیز مورد بازجویی کتبی قرار دادند.

این دانش آموزان بین ۱۶ تا ۱۷ سال سن دارند و بدون توجه به شرایط روحی و سن سال آنها تحت بازداشت و بازجویی غیر قانونی قرار گرفته اند
سرانجام پس از چند ساعت بازجویی و نگرانی خانواده های این چهار دانش آموز آنها را در حدود ساعت
 ۱۴:30 به درب مدرسه تحویل داده اند.